18 set 2024 20 set 2024

Iniziative di formazione

Summer School on Pharmaceutical Analysis 2024 (SSPA 2024)

Aula Alberti 7, Complesso Alberti, Rimini Campus, Rimini

New therapeutic approaches, new analytical challenges: peptide- and protein-based drugs

20 set 2024

Seminari

Mitochondria-ER interplay modulates cancer cell metabolism and signaling

Aula 1 Bodoniana, via S.Donato 19/2 , Bologna BO

Prof​. Luigi Leanza, Associate Professor in Biochemistry (ospite di Prof. Anna Maria Porcelli)

25 set 2024

Seminari

Impact of Prenatal Cannabis Exposure on Offspring Revealed in Behavioral and Molecular Studies

Aula 1, Via Belmeloro 6, Bologna BO

Loredana Maria Losapio, PhD candidate in Biotechnological, Biocomputational, Pharmaceutical and Pharmacological Sciences (B2F2) (supervisor: Prof.ssa Patrizia Romualdi)

30 set 2024

Advanced 3D bioprinting technique for the development of in vitro cancer models

Aula B Farmacologia, via Irnerio 48, Bologna

Emma Coschina, PhD candidate in Cellular and Molecular Biology at the University of Bologna (ospite di Dr.ssa Gloria Ravegnini)

Eventi conclusi

5 lug 2024

Seminari

Insights and Lessons Learned from Solid Lipid based Nanoparticles in Drug Delivery

Aula 1, via Belmeloro 6 , Bologna BO

Dr. Carla Vitorino, Assistant Professor at the University of Coimbra, Portugal (ospite di Prof. Manuela Bartolini)

2 lug 2024

Seminari

From the Discovery to the Approval of Elacestrant: the first oral SERD in Breast Cancer

Aula 2, Via Belmeloro 6, Bologna BO

Dott.ssa ​Monica Binaschi, Preclinical and Translational Sciences, Global Head - Menarini Research, Rome, Italy (ospite di Prof. Giovanni Capranico)

25 giu 2024 26 giu 2024

Convegni

Young Researchers Retreat​

Aula Magna Navile, UE1, Via della Beverara 123/1, Bologna

More than 100 scientific presentations will be delivered by post-doctoral fellows, residents and young researchers in a multidisciplinary and dynamic context.

20 giu 2024

Seminari

Le borse di studio Marie Skłodowska-Curie Actions (MSCA) per i giovani ricercatori

AULA 1 Bodoniana

Dott.ssa Manuela Minguzzi, Settore Research Development- Social Sciences and Humanities & Excellent Science, Area Ricerca (ARIC)

17 giu 2024

Seminari

Chromatin mechanisms of gene control in cancer

Aula A, Farmacologia , via Irnerio 48 , Bologna BO

​Prof. ​Berkley Gryder, Assistant Professor - Case Western Reserve University (ospite di Dr. Giorgio Milazzo e Prof. Giovanni Perini)

11 giu 2024

Seminari

Western blot troubleshooting: tutto quello che avreste voluto sapere sul WB e non avete mai avuto il coraggio di chiedere

Aula A, Farmacologia , via Irnerio 48 , Bologna BO

Danilo Sabatinelli, Bio-Rad - ospite della dottoressa Gloria Ravegnini

4 giu 2024

Seminari

Obesity-related metabolic disorders: a focus on endocrine pancreas and liver by in vivo imaging in the anterior chamber of the mouse eye​

Aula 1, Via Belmeloro 6, Bologna BO

Prof​. Noah Moruzzi​, Assistant Professor at the Dep. of Molecular Medicine and Surgery (MMK), Karolinska University/Hospital, Stockholm, Sweden (ospite del prof. Christian Bergamini)​

30 mag 2024

Reliability, Transparency and Reproducibility

Aula Giorgio Prodi - Piazza San Giovanni in Monte 2 e online

The meeting fosters discussions on the ingredients of research methodology with the aim of understanding how such dimensions can assess the quality of knowledge generated through research.