29 mag 2024

Dendrimers in Neurodegenerative Diseases

Aula 1, Via Belmeloro 6, Bologna BO

Immaculada Conception Posadas Mayo, Professoressa di Farmacologia, Dipartimento di Scienze Mediche, Università Castilla La-Mancha (ospite della Prof.ssa Donatella Canistro)

30 mag 2024

Reliability, Transparency and Reproducibility

Aula Giorgio Prodi - Piazza San Giovanni in Monte 2 e online

The meeting fosters discussions on the ingredients of research methodology with the aim of understanding how such dimensions can assess the quality of knowledge generated through research.

4 giu 2024

Seminari

Obesity-related metabolic disorders: a focus on endocrine pancreas and liver by in vivo imaging in the anterior chamber of the mouse eye​

Aula 1, Via Belmeloro 6, Bologna BO

Prof​. Noah Moruzzi​, Assistant Professor at the Dep. of Molecular Medicine and Surgery (MMK), Karolinska University/Hospital, Stockholm, Sweden (ospite del prof. Christian Bergamini)​

11 giu 2024

Seminari

Western blot troubleshooting: tutto quello che avreste voluto sapere sul WB e non avete mai avuto il coraggio di chiedere

Aula A, Farmacologia , via Irnerio 48 , Bologna BO

Danilo Sabatinelli, Bio-Rad - ospite della dottoressa Gloria Ravegnini

25 giu 2024 26 giu 2024

Convegni

Young Researchers Retreat​

Aula Magna Navile, UE1, Via della Beverara 123/1, Bologna

More than 100 scientific presentations will be delivered by post-doctoral fellows, residents and young researchers in a multidisciplinary and dynamic context.

5 lug 2024

Seminari

Insights and Lessons Learned from Solid Lipid based Nanoparticles in Drug Delivery

Aula 1, via Belmeloro 6 , Bologna BO

Dr. Carla Vitorino, Assistant Professor at the University of Coimbra, Portugal (ospite di Prof. Manuela Bartolini)

Eventi conclusi

27 mag 2024

Seminari

Reti, interazioni e circuiti nel fenotipo di salute e malattia - l’uomo, una realtà complessa

Aula Magna Biochimica, Via Irnerio 48, Bologna BO

Prof​. Jeanette Anne Marie Maier, Professore Ordinario, Dipartimento di Scienze Biomediche e Cliniche, Università degli studi di Milano (ospite del Prof Stefano Iotti e della Dr.ssa Martina Rossi)

23 mag 2024

Presentazioni e incontri

Giornata di incontro ISOF-FABIT

Aula 215, Area Territoriale della Ricerca CNR, via Gobetti 101, Bologna

Prima giornata di incontro tra ISOF/CNR e FaBiT

20 mag 2024

Seminari

Multitargeting strategies to design procognitive agents from histamine H3 receptor antagonists

Aula 2, via Belmeloro 6 , Bologna BO

​Prof. Dr. João Paulo dos Santos Fernandes, Adjunct Professor in Pharmaceutical Medicinal Chemistry (ospite della Prof.ssa Manuela Bartolini)

16 mag 2024

The Role of Genomics in Oncology: from Mechanisms to Targeted Therapy

Aula E, UE1, Via della Beverara 123/1, Bologna

Prof.ssa Myriam Alcalay, Full professor of Medical Genetics at the University of Milan (ospite della Prof.ssa Elena Maestrini)

8 mag 2024

Convegni

TRA PROGRESSO, RICERCA E OCCUPAZIONE: l’impatto dell’innovazione del settore biofarmaceutico

Aule didattiche Navile, UE1 • Aula Magna Via della Beverara 123/1, Bologna

Convegno monotematico

6 mag 2024

Presentazioni e incontri

L’Università di Bologna con la società: incontri e progettazioni

DamsLab, Piazzetta P. P. Pasolini, 5/b Bologna

Terza missione e impatto sociale.