3 mag 2024

Seminari

Computational studies of GLUT transporters: some insights into the glucose transport machinery of human cells

Aula A Farmacologia, via Irnerio 48, Bologna BO

Prof. Carmen Domene-Núñez Professor of Computational Chemistry, University of Bath, United Kingdom (ospite di Prof. Matteo Masetti)

16 mag 2024

The Role of Genomics in Oncology: form Mechanisms to Targeted Therapy

Aula E, UE1, Via della Beverara 123/1, Bologna

Prof.ssa Myriam Alcalay, Full professor of Medical Genetics at the University of Milan (ospite della Prof.ssa Elena Maestrini)

21 mag 2024

Seminari

Multitargeting strategies to design procognitive agents from histamine H3 receptor antagonists

Aula 1, via Belmeloro 6 , Bologna BO

​Prof. Dr. João Paulo dos Santos Fernandes, Adjunct Professor in Pharmaceutical Medicinal Chemistry (ospite della Prof.ssa Manuela Bartolini)

27 mag 2024

Seminari

Reti, interazioni e circuiti nel fenotipo di salute e malattia - l’uomo, una realtà complessa

Aula 2, via Belmeloro 6, Bologna BO

Prof​. Jeanette Anne Marie Maier, Professore Ordinario, Dipartimento di Scienze Biomediche e Cliniche, Università degli studi di Milano (ospite del Prof Stefano Iotti e della Dr.ssa Martina Rossi)

25 giu 2024 26 giu 2024

Convegni

Young Researchers Retreat​

Aula Magna Navile, UE1, Via della Beverara 123/1, Bologna

More than 100 scientific presentations will be delivered by post-doctoral fellows, residents and young researchers in a multidisciplinary and dynamic context.

5 lug 2024

Seminari

Insights and Lessons Learned from Solid Lipid based Nanoparticles in Drug Delivery

Aula 1, via Belmeloro 6 , Bologna BO